Saturday, May 12, 2012

Semalam Yang Haru Biru

Dah lama aku x masuk blog sendiri. Sehingga terlupa password sendiri. Ok sekarang semua dh ok.. Diari sendiri pun hilang, password blog pun xingat...ape nak jadi la ngan aku ni.. Sekali terimbas benda yang aku buat terfikir jugak ade betul atau ape yang aku dah buat selama ni... 


Sejak keje ngan Maybank, memanglah ok tp aku sibuk sehingga badan xterurus, otak xterurus, hubungan ngan semua orang pun ntah jadi macam padang jarak padang terkukur.. sebanarnya xde la sesibuk mana kalo aku expert dlm bidang keje aku. Tapi masalahnya aku ni lembab. Yang jadi mangsanya ialah En. Azri. Aku turut bersimpati dengan dia sebab kena layan kerenah aku sepanjang aku kerja kt sebelah dia. Huhu... En Azri,maaf sebab aku memang mencabar kesabaranmu.. Aku doakan kamu berjaya kerana memberi ilmu kepada insan seperti aku.(ajar 2 minit,tanya balik..huhu)


Banyak jgk kisah kt Maybank ni. Orang satu opis nk kenen la..xlayan merajuk tarik2 muka pulak tu..fuhh...mencabar iman betul..malas aku nk layan perangai mcm tu..lantak la, ko tu bukan kecik,dh tua bangka.. Pastu mulut sorang2 pun boleh tahan jgk.. Sekali ade sorg tu kena maki kt aku. Deserve ngn ayat dia bagi kt aku. Hensem sgt ke muka dia nk ckp mcm tu kt aku? Dia xkenal cicit Datuk Mat Rimau Kg Padang Luas ni.. Pastu ade group2 pulak....adoi...kenapalah aku dijadikan wanita?kalo lelaki buat sex harassment pun xde yang bising. Kalo lelaki MC dua hari seminggu sabagai habit pun xde orang bising. Baju aku pun jadi isu, aku xbuat ape2 pun jadi isu, aku budak baru xtau ape nk jawab kt greeter pun jadi isu.. So aku pun terpikir jgk,dorg ingat masa aku interview dulu ade soalan yang customer bagi untuk aku study ke ape...? Dalam u dulu, masa amik degree, aku belajar benda2 yang bukan remeh temeh yang mcm customer tanya hari ni. Kalo dorang tu dari lepas SPM start keje memang la ingat and hafal sebab xde benda lain dh dorang nak hadap. Betul kan..benda betul biasanya orang susah nak akui.sebab ego. haha...


Kisah kehidupan harian dan kisah hati aku pun xkurang hebatnya. Setelah sekian lama xde yang memiliki hati ni, aku pun bagi pas kt si dia yang aku rs dia memerlukan aku. Tapi bila aku rs sayang kt dia, mcm2 pulak jadi. Aku happy pun jadi isu. Aku mintak perhatian dia pun jadi isu. Aku pun terfikir jgk hubungan ape sebenarnya yang terjalin ni? Tawar dan hambar. Aku ni panas dan dia juga panas. Gaduh kami tahap cedera pun ada. Persamaan kami xde pun..Xde satu pun yang dapat menyatukan kami sebenarnya. Aku pun heran ape yang aku nampak dulu.. So sekarang ni jadi on off on off. Kalo nak ikutkan hati aku yang senonong ni aku blah je... Tapi banyak jgk yang aku fikir. Tapi lately ni aku xnampak ape sepatutnya yang akan berlaku di masa hadapan. Gelap je.. Aku rasa dia nk sorg pompuan yang ikuttttt je telunjuk dia.Mcm lembu kena cucuk idung gtu.. Kalo pompuan tu bersuara so pompuan tu melawan. Kadang2 aku rasa mcm bodoh. Tp xpelah.. Jodoh tu di tangan Tuhan. Aku hanya mampu berdoa untuk kebahagiaan. Andainya ada jodoh,ade lah. Kalo xde nak wat camne. Pendek kata, Usahalah sekuat hatimu, Tuhan akan buat yang selebihnya..

1 comment: