Friday, February 7, 2014

Setahun Berlalu

Tengok tak tengok blog ni dah setahun aku xtulis ape2 rupanya..hahaha... Lawak sadis gtu.. Sebab banyak benda aku sorongkan dalam diary aje..berlembar2 dah muka surat yang membabitkan peristiwa2 penting dan hambar pun ada. Kat blog ni pun xtahu nk tulis ape.. Bermula dari Giffarine ke The Store ke Mazda, ke Maybank, ke CIMB ke Twinstar Properties dan skrg ni aku berada di Dreamhome Services as admin and agent rumah. Nampak tak pasang surut kehidupan kat situ...Kan.. Sekarang ni isu kerja tak kerja, kerja sendiri, jadual kerja dan tanggungjawab kerja dengan rumahtangga. Detail sikit lagi: Sebenarnya apa tanggungjawab suami bila berada di rumah? dan apa sebenarnya waktu kerja dia? jika aku berhenti kerja adakah semua masalah akan selesai?

Isu ni bila kami memulakan dunia rumahtangga.. Kebetulan kontrak dengan CIMB aku xlepas untuk permanent and aku dah apply dah kt Bank Muamalat, RHB and BSN.. Semua okay. Tinggal lagi aku tolak dulu pasalnya suami aku mengalami kemurungan dan kegagalan dalam bisnes dia setelah kerugian entah berapa puluh ribu... Aku tolak semua tu beb.. dorang tawarkan gaji 3riban dah masa tu... sebab apa...sayang kononnya..(salah aku lagi kerana menyayangi) Bodoh jugak aku masa tu kan... Tapi sekarang ni ade orang lupa dah pengorbanan aku tu.. terkutuk punya org..Malas nk ingat..

Mulanya aku tolong la asben aku tu..G kemas opis dia, g jumpa client dia, g blajar pasal kastam and apa2 saja.. pastu dia amik exam... aku yg temankan.. oloh la wei...pening kepalo den pasal aku xtahu menatang apo bidang kerja dia.. bila nak masuk job satu aku jadik mcm kucing hilang anak dah xtahu mana arah tuju..hahaha... aku start blah dari keje tu bila nampak campur tangan ayah dia mula membuahkan hasil dan kemudiannya dia dh ade pekerja.. pasal aku nk berenti jugak sebab kerja2 bawak balik sampai ke rumah... bidang arahan dia dh macam tak betul dah bila kt rumah pun aku kena amik port pasal keje dia... uhhh....nk muntah la pasal keje tu aku xberapa paham..

Aku pun ambil keputusan jadik la agen hartanah.. Dulu masa xstart keje lagi ngn Mazda aku dah searching2 dah bidang hartanah.. tapi susah sbb xpaham ape pun masa tu.. lepas keje ngn bank bahagian loan rumah dh terbukak dah jalannya... Yang bagi encourage dulu ialah teman tapi mesra aku masa sblm kawin tu.. hehe.. (semoga kau tenang sebelah isteri kau tercinta teman)  ..Lepas tak ade closing ngan Twinstar, aku rasa down...sbbnya bykkkkk sangat hal yang berlaku sampaikan aku terpaksa jadi macam pengemis kt rumah sendiri.. tambahan pulak anak aku dah start duduk skali ngn aku..Pening pening pening.... Banyak sangat hal yang berlaku sehingga rumah tangga yang baru didirikan tu nak bercerai berai.. yes.. exactly.. mmg terrruuuukkk.... Kalau tak ade kawan2 yang ambil berat and membelai kalbu ni konpem aku out of service la kot..  Xlama tu kawan aku merangkap sbg bekas teman sekerja menawarkan aku jadi admin dekat firm lawyer and property ni... so.. Sekarang ni aku kerja macam freelance gtu...masa pun ikut suka2 hati mak bapak je lebih kurangnya.. cuma guide masa dalam pukul 9-5 gtu la.. ade basic.. as a PA and admin and also agent rumah.. Boleh la jugak aku wat beli barang keperluan sendiri kan...Aku still xde sales.. ade, satuuu tuuu je...eh, dua. satu sewa satu jual.. ceh lembab kan..

Masalah sekarang ni yang timbul ialah: keadaan rumah macam tongkang pecah.. apa pun yang terjadi dia xambik port.. balik umah lewat2 and main phone.. Oklah Fine.. aku pun boleh je nk wat gtu.. tp aku fikirkan arsyad la.. cian dia lak jadi mangsa keadaan.. so aku control lagi sabar aku ni... kemas jgk umh..masak... and lain2.. walaupun rasa bengkek je tgk dia duk layan phone..bila aku ajak berbincang ngan dia, dia ckp kenapa aku kerja ngn org lain? --perlukah aku mengulangi benda bodoh yg aku dh buat? aku nk tanya.. tanya la kan... aku xckp gtu... aku diam je.. nak tengok repon org la camne..pastu dia ckp "kenapa aku kerja?" hahaha... soalan bodoh ni setiap kali berbincang dia akan suarakan.. So xkan la aku nk cakap bodoh kt dia depan2 kan... aku diam lagi walau dalam hati sumpah seranah dan ribut badai melanda... taring, tanduk smua keluar la kiranya.. tapi aku sabar je lah.. dia pun sekolah kat mana dulu kan... so xpayah la aku nak sibuk2 gaduh ngn orang yang otak dia camtu..Tu je lah yang aku buat aku sabar.. Tapi tak tahu lah sampai bila tahap sabar aku ni ade.. Last skali yang buat aku pening kepala ni bila dia suh budak opis dia yang pompuan call pukul 5 pagi untuk kejutkan dia.. oklah.. aku xsalahkan budak tu sbb dia yang suruh.. masalahnya ialah: kenapa suruh budak tu padahal selama ni aku yang kejutkan dia... Adakah dia sedar bidang kerja budak tu di mana? ni lah kalo tak berbulu lagi dh poyo nk jadi bos.. arahan pun ntah apa2.. bila aku tegur perkara ni dia cakap sbb tu kan budak kerja dia... alololoo....cantiknye dia nk campur hal atas katil ni ngn org luar kan..  membesarkan isu la aku ni kan... okay..xpe..aku sabar.. and skarang ni paling xtahan nye bila pejabat dia hias, rumah dia biarkan... seriusly aku akan lakukan benda yang sama nnt. :-) ko tengok je la kannn... ewahhh--- iyo2 je nk cakap gaya poyo gtu kan... ;-p

Takde lah.. aku xbuat apa pun.. Aku xsuka kebodohan ni kuasai diri aku.. Aku akan kerja and buat sales.. belajar dari senior dari reapfield tu.. tu je la aku nk buat.. so lepas tu aku boleh la decide rumah mana aku nk hias nnt... haha..

No comments:

Post a Comment